افتتحاح اولین کارخانه گندله سازی
نوشته شده توسط : hamiransteel

دیروز اولین کارخانه گندله سازی در مجتمع مدنی سنگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. طرح افتتاح این کارخانه از پروژه های راکد مانده دولت یازدهم بود که از سال 92 از رکود درآمده و روند ساخت را پیش گرفت. این کارخانه دارای ظرفیت 5 میلیون تن است و با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه تاسیس و افتتاح شده است. این کارخانه گندله سازی از تیرماه 96 تولیدات خودرا بصورت آزمایشی شروع کرده است. مجتمع معدنی سنگان به دلیل وجود ذخایر عظیم سنگ آهن، به عنوان عسلویه شرق کشور شهرت پیداکرده است و دارای 1.2 میلیارد تن ذخایر است. وزیر صنعت و معدن در افتتاحیه اولی کارخانه گندله سازی گفت: کشورمان در دوره دولت یازدهم، از وارد کننده به صادر کننده فولاد تبدیل شده است. به صورتی که سال گذشته صادرات فولاد ما 5 میلیون تن بوده سال جاری این میزان را به 8 تن می رسانیم. وی افزود: در ابتدای ایجاد دولت یازدهم مقدار تولید سنگ آهن در کشور سالیانه 63 میلیون تن بوده که هم اکنون این مقدار به 75 میلیون تن رسیده است. همچنین قصد داریم تا پایان امسال این میزان را به 100 میلیون تن در سال برسانیم. همچنین در اوایل دولت یازدهم تولید کنستانتر سالیانه 28 میلیون تن بود که این میزان هم اکنون به 46.5 میلیون تن در سال رسیده و طبق برنامه ها قرار است این مقدار تا پایان سال جاری به 55 میلیون تن برسید.

وی عنوان کرد: تولید گندله دهم در ابتدای این دولت 21 میلیون تن سلیانه بوده است که این میزان به 31 میلیون تن رسیده است و تاپایان سال به 45 میلیون تن خواهد رسید. نعمت زاده افزود: آهن اسفنجی نیز جزء آن دسته از محصولاتی بود که در ابتدای دولت سالیانه 18 میلیون تولید می شد که اکنون به 30 میلیون تن رسیده است و تا پایان سال به 34.5 میلیون می رسد. سعی ما بر این است تا بتوانیم مراحل تولید فولاد را از استخراج تا مرحله آخر تولید کامل کرده و صادراتمان را به شکلی کاملا گسترده شروع کرده و بتوانیم آن را به ارزش افزوده تبدیل کنیم. ما باید حجم و ظرفیت های معدنی و صنعتیمان را طوری تنظیم نماییم تا به مرور زمان سنگ اهن خام و سنگ آهن دانه بندی را متوفق کرده و صادرات فولاد را جایگزین آن کنیم.

 

 

برخی از محصولات فروش شرکت حامیران: فولاد سردکار - فولاد گرمکار - فولاد تندبر - فولاد پلاستیک - فولاد خشکه هوایی - فولاد بهلر - فولاد SPK - فولاد MO 40 - فولاد VCN 150 - فولاد 44 33 - ورق CK 45

 




:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: